De vlucht van de kraanvogels

Een verhaal met een staartje.

Lieve mensen,

Vanmiddag zijn we in ons hotel aangekomen in Pondicherry na een verblijf van ruim 3 weken in de ashram van Sri Vast. We hebben daar echt een geweldige tijd gehad ondanks het feit dat het moeilijk was om 's nachts in slaap te komen. Zeer warm en het stikte van de muggen. Maar verder echt geweldig. De overweldigend vredige mooie natuur waar we ingezeten hebben, de lieve mensen van de ashram, de honden met hun puppies, de locale bevolking die op het terrein aan het werk was, de gesprekken met Chelvelli, de vrouw die de Ashram beheert, de kookkunsten van Swami, de Indiase kok. Niet te vergeten onze bezoekjes die we brachten aan het naburige dorp en waar we koffie met melk op een terrasje konden drinken. Verder de natuurkinderen in de ashram , de eindeloze gesprekken in de avond op de veranda, over het leven, onze reis en de spiritualiteit. Bezoekje aan het strand in alle vroegte, meezingen met de liedjes van de muziekgroep van Sri Vast. De ontmoeting met Pascalle, een Nederlandse vrouw die al 5 jaar aan het reizen is in India. Kortom het boek der dagen was rijk gevuld met ontmoetingen en een diepe vreugdevolle stilte. Maar ja die muggen en die hitte daar raakten we ook niet over uitgepraat. Gisteren kreeg ons verblijf in de ashram nog een staartje. Via een Skype, een internet beeld/telefoon verbinding hebben we met Sri Vast en zijn team gesproken die momenteel in de ashram in Zweden verblijven. Sri Vast zei bijna 4 weken in die hitte jullie hebben ausdauer. Enfin hij is op Europese tournee en 28 mei zijn we uitgenodigd om een gesprek te hebben met Guruji en zijn team in Amsterdam. In Amsterdam geeft hij een Satsang en ze willen waarschijnlijk met ons in gesprek over de vraag of wij ons bij de communiteit van de ashram willen aansluiten. We zullen wel zien waar het eindigt.

Ondertussen zitten we lekker in ons comfortabele hotel in Pondicherry , 8 nachten voordat we vertrekken naar Amsterdam waar we nog 6 dagen zullen verblijven voordat we naar ons appartement in Tilburg zullen vertrekken. Het voelt op dit moment allemaal nog erg onwerkelijk aan omdat we eigenlijk nog steeds volop in het reisgevoel zitten. Er is zoveel gebeurd en nog gebeurd er het nodige dat we het nog niet allemaal kunnen bevatten.In Pondicherry, een voormalige Franse koloniale stad zullen we nog verschillende zaken gaan bekijken en ons uiteindelijk gaan voorbereiden op de terugreis op 6 mei naar Amsterdam.

Ondertussen hebben we 30 april een jarige, Marianne helemaal onder de insectenbeten wordt 67 jaar in India, still going strong, vergeet haar niet !

Lieve groeten,

Maurice & Marianne

Mieke-Nelie

Marianne,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, 30 april !
Mijn zus Erica is op dezelfde dag jarig, zoals je misschien nog weet. Zij wordt 58 (klein zusje !).
M & M, nog een heel goede afsluiting van jullie wereldreis toegewenst ! De verhalen en foto's waren bijzonder boeiend. Tot ziens in ... Tilburg ?

Fam.van Gorcom-Brands

Hallo Maurice en Marianne,

Hartelijk gefeliciteerd Marianne met je verjaardag en nog vele jaren in een goede gezondheid.
Wij kijken uit naar jullie thuiskomst.
Veel liefs van tante Annny en oom Ad

patricia

Hieperdepiep HOERA!!!!!!

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Patricia, Emile, Lisa en Nikki.

Anja

Marianne; VAN HARTE GEFELICITEERD met je verjaardag! Een feestdag dus in India voor jullie. Geen Zeeuwse bolussen zoals Queen Beatrix maar misschien wel een taartje op zijn Indisch.

Wens jullie nog fijne dagen, ongelofelijk zo snel als het allemaal gaat. Bijzondere ervaringen weer en komt er een boekje uit? schrijfstijl is zo mooi.

Groetjes,

Elise Wessels

Dag Marianne,
Wel 2 dagen te laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een belevenis om in India jarig te zijn; jullie hebben het ongetwijfeld in de daarbij behorende sfeer gevierd.
In jullie laatste verhaal lees ik dat de reis er bijna op zit; ik dacht dat jullie tot augustus weg bleven, maar nu lees ik dat jullie over een paar dagen al aan de terugreis beginnen. Ik wens jullie een goede thuisreis en tot ziens in Tilburg.

Hartelijke groeten,

Elise

Anja

Marianne en Maurice, goede reis terug!

Groet,