De vlucht van de kraanvogels

Reis naar de ashram.

Lieve mensen,

Daar zijn we weer, nog steeds vanuit Chennai waar het 36 graden overdag is en 's nachts maar liefst 28 graden. Als je buiten komt valt hier de warmte als een warme, klamme deken over je heen. Voor het hotel staan de auto riksja's als soldaatjes opgesteld om je naar wens mee te nemen naar de stad. We hebben eigenlijk nog niets buiten het hotel gedaan. Het is veel te warm voor sight seeing. Het hotel is koel en geriefelijk en we zijn de afgelopen dagen bezig geweest met het regelen van de rest van ons verblijf in India . Morgen gaan we naar de ashram van Sri Vast , 3 uur rijden met de auto vanaf hier. Richting Pondicherry. Pondicherry is een stad met Franse invloedssferen en 1 van de yoga-en ashram centra van India. De afgelopen dagen hebben we ondermeer onze vliegtickets naar Nederland gekocht. We hebben de datum waarop we naar Nederland vertrekken vastgesteld op 6 mei 2010. Dan zullen we na een maand ashram verblijf en een week Pondicherry vanuit Chennai vertrekken naar Nederland. Via Frankfurt naar Amsterdam. In Amsterdam zullen we dan een week blijven om uit te rusten, te wennen en feest te vieren. want een feest is deze reis tot nu toe wel geweest.

We hebben er van afgezien om nog een rondreis te maken door Kerala. Het vraagt veel organisatie om met name treinkaartjes te bemachtigen en we denken dat we dan toch weer veel van hetzelfde zien. Met een reisagent was het nog wel gelukt maar we willen ook graag binnen ons reisbudget blijven. Dit is tot nu toe wonderlijk goed gelukt ,.We houden zelfs een leuk bedrag over. Op weg naar de volgende reis dan maar.

Als we terug zijn zijn we ruim 9,5 maand onderweg geweest, een schitterende, onvoorstelbare en tot nu toe zeer rijke en succesvolle reis. Ons reis weblog blijft na deze reis nog bestaan want we zijn nog lang niet uitgereisd. Maar laten we daar niet op vooruitlopen. We zitten nog een ruime maand in India, het schitterende onvoorstelbare India met zijn vele facetten.

Als we in de ashram zitten is er weleens waar internet maar we weten niet of we daar gebruik van kunnen maken voor onze verslagen. Dus dit zou wel eens 1 van de laatste verslagen kunnen zijn. Alhoewel we vanuit Pondicherry nog een verslag zullen maken als we daar onze laatste week zijn. In Amsterdam is de koek dan echt op. Daar zullen we echt het allerlaatste verslag van onze reis maken.

Op naar de ashram, we hebben er zin in.

Reis mee, de laatste ronde is ingegaan.

Om Shanti,

Maurice & Marianne.

Anja

Hoi Marianne en Maurice,

Zo lang zijn jullie al onderweg en t lijkt zo kort geleden. Fijn te horen dat alles gaat zoals jullie wensen en straks met een fantastische ervaring naar Tilburg terug kunnen keren. De reisverslagen is een boekje waard, zo beeldend als jullie kunnen vertellen. 6 mei is nog ver weg, dus wens jullie nog een prachtige tijd in India!

Groetjes,

Anja

Joke van Halderen

Lieve Marianne en Maurice,
en nu is het alweer Pasen, koud en nat hier, en over een maand komen jullie weer thuis!
Wat een verhalen, prachtig! Al die ervaringen, ontmoetingen, verwonderingen, wat een rijkdom! En dat alles moeten jullie straks een deel van jezelf laten worden. Daar zullen jullie wel wat tijd voor nodig hebben, maar goed, tijd is er al-tijd. Goed dat jullie nog een maand naar de ashram gaan.
Ik kijk uit naar jullie thuiskomst en ik hoop, Marianne, dat een wandeling over b.v. de Campina je nog wel kan bekoren.
Liefs Joke.