De vlucht van de kraanvogels

Goedemorgen India !

Lieve mensen,

Vannacht zijn we rond 4 uur Indiase tijd aangekomen in ons Bed & Breakfast hotel in New Dehli de hoofdstad van India. We hadden gekozen voor een directe vlucht vanuit Beijing. Dat betekende echter dat we een halve dag moesten doorbrengen op Beijing International Airport. De dag van te voren zijn we er met behulp van het hotel in geslaagd om onze stapel Renminbi om te zetten in US Dolllars. een hele opluchting dat dat gelukt is. De laatste Renmimbi besteden we aan het kopen van kadootjes op het vliegveld. Een uur later dan gepland vertrekt ons vliegtuig richting New Dehli. Het reisgezelschap bestaat uit een bonte verzameling reizigers. Tibetaanse monniken, Hindoes, Amerikanen, Chinezen en kleine kinderen. En natuurlijk twee avontuurlijke Nederlanders die blij zijn om China te verlaten op weg naar hun volgende reisbestemming. Onderweg in het vliegtuig is het voornamelijk slapen en eten. Een van de kinderen blijft maar huilen, het ventje is zeker ergens van geschrokken. Uiteindelijk valt het jongetje uitgeput in slaap. Het wordt nog even spannend als we boven de Himalaya's vliegen. Er steekt een enorme wind turbulentie op die er voor zorgt dat het vliegtuig flink heen en weer schud. Uiteindelijk landen we veilig. China Air land op een van de achteraf banen van het vliegveld. We worden opgehaald door een aftandse bus, met een slaperige chauffeur aan het stuur. Na een rondrit over het vliegveld worden we afgezet bij de douane waar we alle formaliteiten vrij snel achter de rug hebben. Nu nog onze bagage. ondertussen sterven we van de jetlag. We staan bij de verkeerde band. Waar is onze bagage ? Die is al eerder uitgeladen i.v.m. de vertraging en we hebben geluk dat we hem kunnen terugvinden want ze zijn hem net naar het depot aan het brengen. Dan Dollars wisselen en tenslotte worden we bij de uitgang opgewacht door een taxichauffeur die ons namens het hotel komt ophalen. We moeten er niet aan denken dat we zelf een taxi hadden moeten vinden. Alhoewel relatief rustig is het 's nachts nog wel levendig op Ghandi Airport. Als we bij het hotel zijn worden we meteen naar boven gebracht door de huisbediende. Uitgeput vallen we in slaap. Deze ochtend hebben we een heerlijk ontbijt in de grote woonkamer van het huis. Het is een Indiaas herenhuis aan de rand van een groot park. Heerlijk rustig naar Indiase begrippen. In de ochtend is het al erg levendig op straat. We worden gewekt door een veelstemmig tempelkoor hier bij de tempel uit de buurt. Hara Krishna, hare Krishna, Krishna Rama. Het monotone gezang begeleid onze ochtend rituelen. Is dit een droom ? Nee hoor. Na het ontbijt verkennen we de buurt rondom het park. Water dat is het eerste wat we nodig hebben. De Indiase zomer is vandaag begonnen en de temperatuur is hier overdag 31 graden. Dat gaat nog wat worden. We zullen weer opnieuw moeten wennen. De eerste kennismaking met India is overweldigend. Kleuren, geuren, geluiden, mensen, dag en nacht leven. Het is onvoorstelbaar en dit is nog het begin.

Vanavond maken we kennis met Vikram de eigenaar van de Bed en Breakfast. Hij en zijn vrouw met wie Maurice zojuist heeft kennisgemaakt hebben ook een klein reisbureau. Ze hebben aangeboden ons verder te helpen met o.m. treinkaartjes en accomodatie. Cool dat kan ons snel verder helpen en het kost ons minder tijd. We zijn de enige gasten hier en het is een unieke ervaring om in te wonen bij een Indiaase familie. Ook een welkome afwisseling na de luxe, afgeschermde Chinese hotels. Onze kamer is schoon en van alle gemakken voorzien.

Nu gaan we rusten en straks lekker eten, We staan nog strak van de jetlag.

Lieve groeten,

Maurice & Marianne.