De vlucht van de kraanvogels

Boulder: Misty Mountain / Berg in de mist.

Lieve mensen,

Daar zijn we weer. We zijn enkele dagen uit de lucht geweest o.m. vanwege de training die we gevolgd hebben bij Ken Cohen en vanwege computerproblemen op onze huidige locatie. Om met dat laatste te beginnen: we konden geen verbinding krijgen via Airport met het WiFi systeem van het motel waar we momenteel verblijven. Dit probleem is inmiddels opgelost. We hebben hier in Boulder bij de Apple Store vanmorgen een afspraak gehad bij de Genius Bar. Een technicus van Apple heeft ons hele internetsysteem opnieuw ingesteld. Het probleem waar we mee te maken hadden komt 1 op de millioen keer voor. Gefeliciteerd dus. Enfin we hebben tot en met zondag getraind bij Ken Cohen in Solistic Center in Pearl Street. Een zeer intensieve training die ons veel nieuwe zaken gebracht heeft. De deelnemers waren bijna allemaal mensen die in het studenten / leraren programma bij Ken zaten. We hebben ondermeer een serie beoefend die gericht was op het schoonmaken van het ruggenmerg / Bone Marrow Cleaning. Yi Jing Wai Gong: transforming muscles and tendons / het transformeren van de spieren en botten. Tot slot nog de 18 Luo Han een serie boeddhistische oefeningen. Verder nog Suo Zen, zitmeditatie en visualisatieoefeningen met licht en kleur. Dit eventjes voor de Taiji-en Qigong mensen die mogelijkerwijs ons reisblog lezen. Later zal Maurice, na afloop van de trainingen een speciaal artikel wijden aan de verschillende oefenseries. . Dit ten behoeve van de mensen van Albeweging, onze Taiji-en Qigong school in het verre Tilburg, gegroet mensen.Maandag, de derde dag hebben we in het plaatsje Nederland, ja Nederland, hoog in de bergen, bij Ken thuis een Japanse theeceremonie gehad, een lezing over de I Tjing en een pot-luck, een etentje waarbij je zelf eten meebrengt. Bij de Amerikanen waren hun ogen weer groter dan hun maag want ze wilden extra pizza bij bestellen. Pizza's zo groot als wagenwielen zoals je op de foto's kunt zien. Het was een hele leuke bijeenkomst die werd bijgewoond door studenten van Ken die uit heel Amerika afkomstig zijn. Wij zijn inmiddels aardig geaccepteerd door deze mensen. Nadat ze aanvankelijk de kat een beetje uit de boom keken werd gaande weg het ijs gebroken en werden we vanaf zaterdag overal mee naar toe genomen. We hebben samen met ze geluncht en natuurlijk weer Chinees gegeten, gepraat, gelachen en ervaringen uitgewisseld. Een van de hoogtepunten van de training was zaterdagavond j.l. toen we een Vollemaans feest hadden in het trainingscentrum. Eregast was Jet Lee, voormalig acteur in Kung-Fu films en het hoofd van het Bejing Woesjoe team in 1989. Master Lee maakte, alhoewel ouder een bijzonder vitale en krachtige indruk. Hij wees bij monde van Ken op een vaak vergeten aspect van Qigong, namelijk Qigong als weg naar de innerlijke vrede. Alles bij elkaar hardstikke leuk en interessant. Overigens zijn we nu geaccepteerd als studenten van Ken Cohen en zijn we uitgenodigd om deel te nemen aan de lerarenopleiding in de USA. Een opleiding die op Academisch niveau ligt. Dit zou betekenen dat we een aantal keer per jaar naar de USA zouden moeten gaan. De Amerikanen zien het wel zitten als we mee gaan doen. Ook hebben we kennisgemaakt met Grace, de vrouw van Ken. Zij is een Indiaanse genezeres afkomstig uit Mexico. Een bijzondere vrouw met grote spirituele gaven. Bij het afscheid zei ze dat we elkaar zeker weer zouden ontmoeten. In een sfeer van vriendschap en grote hartelijkheid hebben we afscheid genomen van onze Amerikaanse medestudenten. Vervolgens zijn we op weg gegaan naar ons tweede hotel in Boulder: the Foot of the Mountain Motel, vlakbij de Arapahoe bergen, het voormalige winterkwartier van de Arapahoe Indianen. We zijn hier langere tijd , in ieder geval tot volgende week donderdag, dan gaan we op weg naar Kansas City om onze laatste training met Ken te volgen. De eerste twee dagen dat we hier waren was Maurice erg ziek. De training had heel wat losgemaakt bij hem. Inmiddels gaat het weer veel beter met hem en hebben de diepe energieblokkades waar hij last van had zich opgelost. De eerste dagen waren prachtig hier aan de voet van de berg. Nu sneeuwt het, ongelofelijk toch dat kan je je in Nederland niet voorstellen . Ook al sneeuwt het buiten er is in Boulder zelf genoeg te doen. Ook hebben we genoeg zaken bij de hand om binnen in onze houten cabin onszelf te vermaken. In middels zijn we aardig thuis in Boulder. De natuur is overweldigend mooi en je ziet hier de bladeren dagelijks meer verkleuren. De Aspen bomen waren de eerste bomen die aan het verkleuren waren. Voor onze cabin springen de eekhoorns rond. Twee eerste jaars eekhoorns, piepklein, wonen hier onder een struik . Ook heeft Maurice al een vos gesignaleerd. Verder zitten hier beren. Dat betekent dat je op moet letten met afval. je hebt hier speciale afvalcontainers die extra afsluitbaar zijn. Dat is nodig want anders komen de beren naar beneden. We zitten hier midden in de natuur. Tegenover ons ligt het Boulder Creek park. Een natuurpark met een riviertje dat aansluit op Boulder. We willen de komende dagen nog een bergroute gaan lopen, een zogenaamde Trail. Dan moet echter het weer wel opklaren. We zullen echter geen onverstandige dingen doen, daarvoor hebben we al de nodige bergervaring opgedaan. Ondertussen gaat de sneeuw hier gestaag door met vallen.

Lieve groeten,

Vanuit Boulder Misty Mountain,

Maurice

Marianne

mieke-nelie

Toeval bestaat niet, denk ik.
Zondag 4 oktober j.l. was hier op de TV bij de BOS een interview / reportage te zien vanuit ... Boulder. Het ging over een summer-course in Boulder en Elizabeth Rinpoche-Mattis (roepnaam Liz) vertelde er uitgebreid over. Kennen jullie haar toevallig of haar man Rinpoche ? Hij is een Aziatische leraar, die nu met vrouw en zoon in de VS woont en les geeft. Ben benieuwd of jullie ook van hen gehoord hebben.