De vlucht van de kraanvogels

Colorado: rode rotsen.

Lieve mensen,

Afgelopen woensdag zijn we aangekomen in Colorado. Colorado betekent overigens rode rotsen vandaar de titel van dit verhaal. 's Avonds laat zijn we met de Greyhound bus vanuit Raton New Mexico aangekomen in Denver de hoofdstad van Colorado. Eerst hadden we vanuit Alburquerque een treinreis moeten maken naar Raton. En daar hield het spoor op. Dus maar de bus genomen. In Denver werden bij het station meteen geconfronteerd met Ronnie, een doofstomme man die zijn portomonee uit zijn achterzak had laten rollen. Hij had een briefje bij waarin hij $ 3.20 vroeg voor een busrit naar zijn woonplaats in de omgeving van Denver. Meestal doen we dit soort dingen niet maar we hebben hem geld gegegeven om de busrit te maken naar huis. In Denver, een grote stad, zijn we overigens maar 1 nacht gebleven. Dit is het gebied van de Goudrush, Indianen en Trappers . Deel van het wilde westen. In de jaren '90 van de vorige eeuw kwamen er in Denver 1000 mensen per week bij gedurende 10 jaar. Eerder is dit gebeurd in de 19 e eeuw. Vanuit Denver, waar we in een retro jaren vijftig hotel geslapen hebben, zijn we met de bus naar Boulder gegaan, een plaats aan de voet van de Rocky Mountains, 27 mijl van hier. Boulder is een 1 mijl high plaats ,1500 meter hoogte,moet hier veel drinken, je krijgt heel snel een droge mond en hoofdpijn van de droge lucht. Dit mochten we meteen na aankomst al ervaren. Boulder is een te gekke plaats. Vroeger was het de woonplaats van de Ute, Arapahoe en Cheyenne indianen. Het ligt aan de voet van de Flagstaff berg. Tot 1830 hebben hier Indiaanse stammen geleefd. Toen kwamen de bonthandelaren, Trappers en goudzoekers. In deze streek werden toen veel handelsposten gevestigd. In 1858 werd er hier goud ontdekt in Cherry Creek en de goudzoekers stroomden toe. Pikes Peak or Bust werd de slogan voor de gelukszoekers. Er werden mijnkampen opgezet en toen kwamen de kolonisten. Boulder is heden te dage een bruisend stadje met een heerlijk klimaat en prachtige omgeving. Je kunt hier fietsen, wandelen, bergen beklimmen, skieen. De natuur is overweldigend mooi. Maar ook op het gebied van cultuur en ontspanning is er in deze plaats veel te beleven. Boulder is een samensmelting van New Age groepen, Christenen, Boedhisten, studenten, zakenlui en bergmensen. Kortom een interessante Meltingpot. Het heeft een relaxte sfeer en je kunt hier buiten de outdooractiviteiten heel veel doen. Wij vinden het hier erg leuk en zullen hier ook een langere periode blijven. Dat hebben we ook wel hard nodig na al het intensieve reizen wat we achter de rug hebben. Eerst gaan we trainen dat begint vanavond vrijdag al. Tot en met zondag zijn we onder de pannen. Maandag zijn we uitgenodigd bij Ken Cohen thuis en maandag is tevens de dag dat we naar een ander hotel verhuizen aan de voet van de Arapahoe berg. Dan zullen we echt midden in de natuur zitten en kunnen we o.m. heerlijk gaan wandelen. Het is hier overigens zonnig maar erg fris. De berg-en prairiewinden waaien vrolijk door Boulder. We hebben daarom maar warmere spullen aangetrokken. Ook hebben we gisteren de plaats al een beetje verkend. Nu, jullie zullen de komende tijd nog wel de nodige natuurfoto's te zien krijgen.

We hopen dat het goed gaat met iedereen.

Vanuit een zonnig en winderig Boulder,

Lieve groeten,

Maurice

Marianne

patricia

Boulder, heel bekend en lijkt me inderdaad leuk om te vertoeven. Jullie hebben echt al een hele afstand afgelegd dus ik kan me voorstellen dat je hier even blijft om bij te komen. Binnenkort hebben we herfstvakantie maar dan gaan we niet weg. Wel met de kerst, lekker skien! Dus hopen dat er dan sneeuw ligt. Geniet van Boulder! Liefs Patricia