De vlucht van de kraanvogels

Philadelphia, University City.

Lieve mensen,

Gisteren zijn we bezig geweest met de voorbereidingen van onze treinreis naar Richmond Virginia meer naar het zuiden. Richmond is ruim 4,5 uur reizen van hier. De stad en het gebied waarin ze ligt heeft een rijke historie m.b.t. de Amerikaanse burgeroorlog. Maar daarover later meer. We hadden onze treinreis al gereserveerd naar Richmond maar moesten 2 kaartjes bijbestellen omdat we 13 mijl van Richmond een Inn, herberg, geboekt hebben. We hadden niet in de gaten dat deze Inn in Ashland lag. Gelukkig ligt de Inn tegenover het treinstation. Een treinstation dat het oudste treinstation van de USA is en wat nog in oorspronkelijke staat bestaat. Trouwens gisteren is het probleem met de CD van Anthoney Riley opgelost.De zanger stond in hoogsteigen persoon in de metrohal. We hebben Anthoney even aangesproken en hij gaf ons meteen een nieuwe CD. Hij reageerde sportief toen Maurice zei dat hij de persingen nog maar eens goed moest controleren.Hij verzekerde ons dat de nieuwe CD het wel deed. En ja hoor hij doet het goed en Anthoney heeft een prachtige Soul stem. Vandaag kwamen trouwens ook een paar vreemde vogels tegen in de stad. Een aantal broeders van de Isralieten, van de verloren 12 stammen. Een eng stelletje, de rillingen liepen over onze rug. Maurice vroeg toestemming om ze te fotograferen maar dat hadden ze liever niet. Ze stonden te preken en te orereren dat een lieve lust was. Brrrr.

Okay, vandaag lekker naar de boekhandel gegaan om een kaart van de USA te kopen en een paar tijdschriften. Verder zijn we naar University City geweest een studentendorp hier in de buurt. Winkels, restaurants, sportvelden, collegezalen, bibliotheken en natuurlijk studenten die hier een beschermd leven leiden. Niet alle studenten wonen daar. Ook hier in de straat wonen er veel maar de ruimtes die ze daar huren zijn van mindere kwaliteit maar volgens ons wel gezelliger. Lekker weer vandaag, we hebben dan ook volop gewandeld in de stad en in de buurt. Lekker uitgerust ook. Langzamerhand verlaten we de Oostkust wat gerekend wordt tot het gebied van de Mid Atlantic en zijn we op weg naar South, een gebied met een gematigd klimaat en een unieke cultuur en historie. In 1860 hebben de staten in dit gebied zich tegen de slavernij gekeerd. In 1865 eindigde de burgeroorlog. Deze gebeurtenissen werken nog steeds door in de huidige tijd.

Wij verheugen ons op Virginia, want de herfst is daar prachtig.Bij jullie zal het langzamerhand ook wel goed te merken zijn dat het seizoen omgeslagen is. Vanmiddag hebben we via YouTube even naar Nederlandse liedjes geluisterd. Raar om je eigen taal uit de mond van anderen te horen. dan lijkt alles ver weg. Genoeg voor vandaag want wij willen op tijd gaan slapen.

We hopen dat alles goed met jullie gaat en oh ja voordat Maurice het vergeet 11 november is het hier Halloween en ja Twan voor jou heb ik speciaal als vooruitblik hierop al wat foto's genomen. Enjoy !

Lieve groeten,

Maurice

Marianne

Anja

Hai Marianne en Maurice,

Het is hier bijna half 12 in de middag en jullie liggen nog op 1 oor denk ik zo.

Zo te lezen en te zien hebben jullie het goed en zien jullie heel veel. Ik volg alle verhalen op de voet en kijk graag naar de foto`s. Misschien een tip om de foto`s te selecteren vanwege beperkte ruimte? Leuk te zien hoe de sfeer daar is! Nu dan een treinreis van ruim 4 uur door het Amerikaanse landschap. Een vriendin van me is net terug uit Californie, heeft daar een vriendin wonen. Heb veel foto`s gezien. Jullie gaan er ook heen toch? Prachtig is het daar!

Hier wordt het ook herfst..vandaag is het fris en voor het eerst in lange tijd grauw. Komende week wordt het weer warmer, we hebben een schitterende nazomer. Jullie plantjes doen het goed en voelen de herfst naderen. In okt neemt Jolan de sleutel over.

En Maurice..ik ga een Apple pro aanschaffen! zie er naar uit. Een kennis komt hem installeren. Twijfelde even over een Imac 24 inch of de Pro maar het wordt dus de Pro. Snelle en krachtige processor is verzekerd en ga hetm bij "The innovators" kopen. Jullie waren ook voor een snowleopard naar een apple winkel geweest toch? wat is dat eigenlijk een snowleopard?

Vorige week waren ze op het Pieter Vreedeplein tai chi aan het beoefenen. Mooi om te zien als die synchrone bewegingen. Ik wil een proefles gaan volgen bij CNGO maar wil ook graag yoga gaan doen, dus dat wordt kiezen. Jullie hebben daar weer nieuwe vrienden ontmoet begrijp ik, je deelt natuurlijk wat je beweegt.

Nou ja, de Nederlandse politiek zal jullie nu een worst wezen denk ik maar het was weer prinsjesdag. Het was de somberste in tijden. De extreme bezuinigingsmaatregelingen zijn aangekondigd. Ons koningshuis wordt ontzien ( daar is veel discussie over momenteel) en de hypotheekrente aftrek blijft gehandhaafd. Kortom een extra stimulans om de kloof tussen minder bedeelden en de rijken te vergroten.

Tijdens de Algemene Beschouwingen kwam Wilders met het belachelijke plan om alle vrouwen met een hoofddoek 1000 euro per jaar belasting te laten betalen met als motto "De vervuiler betaald" Hij noemt de hoofddoek een "kopvod" Vanuit het kabinet is er geen reactie gekomen. Ze laten hem gewoon zijn discriminerende gang gaan. Volgens de peiling wordt hij samen met CDA de grootste partij. De ware aard van veel Nederlanders komt nu boven. Er is veel onvrede en zij zijn niet bereid om de weg naar binnen te gaan om zichzelf te helen van al die innerlijke frustratie`s. Ik vind het wel zorgelijk maar goed, uiteindelijk zal het positieve overwinnen natuurlijk zei de positiviste;-)

Afijn, ik kijk uit naar het volgende verhaal en straks ga ik de plantjes weer water geven. Fijne treinreis en o ja, ik had even op you tube geluisterd naar die zanger van de CD en kwam dit berichtje tegen:

"I see you underground in Suburban Station? all the time! You have such a beautiful voice! "

Grappig toch?

Fijne voortzetting van de reis!

Groetjes
Anja

Frenk

Dag Marianne en Maurice,

Wat leuk om jullie reisverslagen weer te lezen!
Fijn dat het allemaal zo goed verloopt en dat jullie zoveel mooie ervaringen hebben en leuke mensen ontmoeten. Hier genieten we van een mooie nazomer en jullie rozen bloeien nog volop. Toch voel je al goed dat het herfst is.
Veel groeten en goeie reis verder,

Frenk