De vlucht van de kraanvogels

Een dag in de Big Apple.

Lieve mensen,

Daar zijn we weer vanuit een zonnig New York waar Labor Day gevierd wordt door de New Yorkers. Hier is iedereen vrij. Nu ja vrij ,winkels en attracties zijn open en worden door New Yorkers of mensen van elders uit de USA druk bezocht. Op Fifth Avenue waar wij vandaag liepen was het heel erg druk. Het Rockefeller centrum en Disney World New York, het warenhuis Macy's ,Apple, alles was open en werd massaal bezocht door voornamelijk gezinnen met kinderen. In de stad zag je vooral taxi's en bussen. Van de gebruikelijke door de weekse drukte was niets te merken. De stad was opmerkelijk ontspannen en oogde bijna nonchalant vriendelijk.We hebben dan ook gekozen om vandaag een beetje te flaneren door de stad en eens te kijken hoe de New Yorkers Labor Day vieren. Zelf zijn we daarom naar een aantal van reeds eerder genoemde attracties gegaan. Onderweg hebben we wat foto's gemaakt die we jullie graag willen laten zien. Echter ons fotobudget was op, we hadden het maximum van 500 foto's bereikt. Maurice heeft daarom 400 foto's bijgekocht om de voortgang van het fotogedeelte in ons reisweblog te garanderen. We willen iedereen uitnodigen om ons te sponseren met de foto's. Voor een klein bedrag kun je ons fotoruimte kado doen en help je ons om dit reisweblog zoals wij dit voor ogen hebben in stand te houden. Aan het einde van de reis willen we het reisweblog inclusief, foto's, verhalen en reacties uitgeven aangevuld met meer achtergrondverhalen. Het geld wat wij hiermee hopen op te halen zal besteed worden aan een kinderprojekt .

Goed dit was onze bedelactie. Morgen gaan we ondermeer naar het Financiele district, Little Italy en China Town en willen we de oversteek met de Ferrie maken naar naar Staten Island. Ook willen we over de Brooklyn brug gaan lopen. In het gebied rond de Brooklyn brug worden de opnamen gemaakt voor de televisieserie Law and Order die geheel in New York wordt opgenomen. De serie wordt momenteel ter gelegenheid van Labor Day en de Emmy Award verkiezingen in een marathon uitgezonden op de New Yorkse televisie. Dit is hardstikke leuk om te zien want je herkent steeds meer plaatsen in de stad. Ook de typisch New Yorkse sfeer en cultuur wordt steeds meer herkenbaar.

Inmiddels hebben en we een hotelkamer gereserveerd in Rochester NY. Via het taiji centrum aldaar krijgen we omdat we deelnemen aan de training korting in het Holiday Inn. Daar verblijven nog meer mensen die aan de training deelnemen. De deelnemers komen overal vandaan o.m. uit Brazilie. De workshops die wij gaan volgen en waarvan dit de eerste is zullen waarschijnlijk van een heel hoog niveau zijn . We houden jullie op de hoogte en bieden online unieke qigongoefeningen aan die je makkelijk thuis kan beoefenen. Samen met de foto's en instructies kunnen jullie direct profijt hebben van deze unieke oefeningen. De Blauwe Draak bewegingswerkplaats online, all over the planet ! Dit lijkt ons een leuke manier om deze vaak moeilijke materie voor mensen te vertalen. En dat helemaal gratis !

Nu tot ziens maar weer de foto's komen vanavond pas als we gegeten hebben.

Lieve groeten,

Maurice