De vlucht van de kraanvogels

Fireworks in de straat.

Lieve mensen,

Het is hier momenteel 9.05 pm.,in de avond, 6 uur vroeger dan in Europa. Vandaag zijn we naar Downtown Lower Manhattan geweest en gisteren naar Midtown Manhattan. New York, een stad met ruim 8 miljoen inwoners is verdeeld in eilanden die allemaal met bruggen met elkaar verbonden zijn, de bekendste bruggen zijn de Manhattan brug en de Brooklyn brug. Voordat we verslag gaan doen van onze tochten door eerder genoemde gebieden eerst een special. Twee dagen geleden liepen we de straat uit waar ons hotel zich bevind en wat zien we daar de brandweer van New York was met groot materiaal uitgerukt om een brand te bestrijden. Ze waren net hun spullen aan het inladen. Meteen werd Maurice bevangen door het Kuifjegevoel. Een buitenkansje om een dergelijke actie vast te leggen. Maar mag je zoiets wel fotograferen ?Ja dat mag mits je op 200 feet afstand blijft en de operatie niet verstoord. De binnenbrand in het bankgebouw waar de brandweerlieden aan het werk waren was inmiddels geblust. Maar toch mooi om de New Yorkse brandweer op de digitale geheugenstick vast te leggen. De brandweer van New York staat bekend om haar heldhaftige optreden met name bij het bestrijden van de ramp rondom de Twin Towers die we ons allemaal nog wel zullen herinneren. Het materiaal dat ze gebruiken is indrukwekkend zoals je op de foto's kunt zien.

Na dit verslagje en de bijbehorende foto's zullen er nog 2 verslagen volgen met bijbehorende foto's over respectievelijk Midtown Manhattan en Downtown Lower Manhattan. Dus ga er maar even voor zitten. De komende dagen zullen we jullie natuurlijk ook informeren over de meer bekende attracties in New York. Vandaag wilden we bijvoorbeeld naar Little Italy, Chinatown en Wallstreet gaan.Dat zat er niet in. de afstanden zijn hier erg groot en willen we dit allemaal kunnen behappen dan zullen we gebruik moeten maken van de Subway /Metro of de bus. Tot nu toe hebben we alles gelopen, maar ondanks het feit dat we 15 tot 20 km per dag lopen was het niet haalbaar om alle zaken die we vandaag wilden zien te belopen. We staan vroeg op en ontbijten in het hotel. Tussendoor nemen we voldoende rustpauzes en eten en drinken we goed.

Dus ga er maar eens voor zitten de komende dagen Tot 11 September zijn we hier en dan vertrekken we vanaf Pennstation NY. naar Rochester NY in het Noorden om te beginnen aan onze eerste qigongtraining.

Maurice

Marianne