De vlucht van de kraanvogels

Weerzien in El Escorial.

Lieve mensen,

Op het moment dat dit verslag gemaakt wordt zitten we in de lobby van ons hotel in Madrid de laatste hand te leggen aan de voorbereidingen voor ons vertrek naar New York Inmiddels is het duidelijk wat het beste en goedkoopste vervoermiddel is van JFK Airport naar ons hotel in Manhattan. Per Expressbus. We hebben via de webpagina van de GWK een handige Amerikapagina ontdekt met veel nuttige informatie over de USA. Ook kan je via deze pagina makkelijk doorgelinkt worden naar meer specifieke informatie zoals vervoer e.d. Ook hebben we de Apple store in New York al ontdekt waar we via een persoonlijke afspraak onze computer helemaal laten updaten en screenen.Deze Apple store bevind zich overigens helemaal onder de grond en de geheel glazen entree bevind zich boven de grond en is nu al een landmark in de stad aan het worden.

Nu na deze korte inleiding de dag van gisteren.Woensdag zijn we naar El Escorial geweest waar een goede vriendin van ons woont. Teresa hebben we 6 jaar geleden ontmoet tijdens onze eerste Spaanse Taiji training met Master Wang. Zes jaar geleden al, wat vliegt de tijd. Teresa beoefent ook Taiji en Qigong en heeft in het kader van haar opleiding in de traditionele Chinese geneeskunde zeer recent een reis naar China gemaakt waar ze o.m. stage heeft gelopen in een Chinees ziekenhuis Ze is pas 3 dagen terug uit China dus we waren erg blij dat we voordat we naar de USA vertrekken haar nog konden zien. Meestal zien we elkaar 1 keer per jaar maar de vriendschapsbanden worden ieder jaar sterker. We hebben dan ook veel bijgepraat met elkaar. We hebben lekker gegeten, gewandeld en een tocht door Escorial gemaakt waarbij we o.m. het Zomerpaleis van Felipe ll hebben gezien. Uit verhalen van Teresa begrijpen we dat de economische situatie in Spanje steeds slechter wordt. De prijzen zijn gestegen en veel banen zijn verloren gegaan of worden ingenomen door vaak goedkopere Zuid-Amerikanen die de laatste jaren massaal toestromen. Voor Teresa betekent dit bijvoorbeeld dat haar Qigonglesgroepen minder snel vollopen. Toch hebben we ook over de toekomst gepraat. We hebben kort ons idee besproken met Teresa om gezamelijk. samen met Luis onze Spaanse vriend hier in Spanje een Internationaal Taji en Qigong centrum op te zetten. Alle taiji-en qigongstromingen op aarde zouden hier dan bij elkaar kunnen komen verenigd onder de vlag van de vrede.Zonneenergie, een ekologische tuin, oefenruimtes, creatieve ateliers, Chinese geneeskunde , een woongemeenschap alles zou hierin verenigd kunnen worden. Het is een idee waarmee we na onze reis verdergaan. Zorgvuldige overdenking en planning zal aan de realisatie van dit plan ten grondslag moeten liggen.

Al met al was het een prachtige dag gisteren, ontzettend leuk om elkaar weer te ontmoeten en bij te praten.

Nu dit is even het laatste verslag voordat we naar New York gaan. De volgende keer hopen we jullie te berichten vanuit de Big Apple.

Lieve groeten,

Maurice

Marianne

tante Anny en oom Ad

27.08.2009.
Hallo Maurice en Marianne,
Wat fijn dat jullie genieten van de reis.
Uit het laatste reisverslag vernemen wij dat jullie van plan zijn een Internationale Taji en Qigong centrum in Spanje op te zetten.
Dat lijkt ons een prachtig idee !
Hier is alles goed en het weer is ook niet slecht.
Het mysterie van "De Duim" hebben wij nog niet kunnen oplossen, we zijn nog zoekende.
Verder nog een goede reis naar New York toegewenst
Au Revoir . tante Anny en oom Ad

Anja

Ola Marianne en Maurice,

Het volgende verslag zal dus uit New- York komen en dan wil ik toch graag nog even reageren op jullie reisverslagen uit Spanje. Leuk ze te lezen en al jullie foto`s te bekijken. ben eigenlijk wel benieuwd wat voor camera jullie hebben gekocht...Foto`s zien er goed uit! Ligt in 1ste instantie natuurlijk diegene die ze maakt maar toch..

Fijn ja dat jullie aan het genieten zijn en wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt, 3 weken onderweg, het kopje van de grote reis is eraf. Morgen dus de grote oversteek en vliegen jullie over ons landje.. dat is wel komisch eigenlijk. In gedachten zal ik zwaaien.

De plantjes doen het goed, er wordt prima voor gezorgd. We gaan langzaam richting najaar, je ziet het al wat aan de bomen en het wordt vroeger donker. We hebben een prachtige zomer, super temperatuur, niet te heet..gelukkig..jullie hebben het te verduren gehad begrijp ik. Goh, dat de crisis zo toe heeft geslagen in Spanje zeg, wat rot voor die mensen die er de dupe van worden.

Het is nu middernacht, bedtijd. Vanuit de Landsteinerstraat wil ik jullie graag een hele goede reis naar Amerika wensen en tot het volgende reisverslag en foto`s.

Groetjes
Anja

Annemarie Schenk

Hoi tante Marianne en Maurice,

Via pa jullie website adres gekregen. Gelezen dat jullie het erg naar jullie zin hebben. Ons gezin willen jullie via deze weg een fijne reis toewensen en dat jullie nog veel mooie avonturen mogen beleven. We zullen met regelmaat jullie reis via het internet volgen.
Jammer dat jullie niet bij de "Schenken-dag" aanwezig kunnen zijn.
Nog veel plezier!

Veel groetjes van Marc, Bas, Max, Sam, Pien en Annemarie