De vlucht van de kraanvogels

Valencia, lopen door marmeren straten.

Lieve mensen,

Daar zijn we dan weer. Gisteren hadden we ons verhaal al willen schrijven maar we hadden problemen met inloggen, het lijkt wel of alle Spanjaarden aan het draadloze internet zitten. Overigens hebben we gisteren een rustdag gehad even bijkomen van de toch wel vermoeiende reis uit Nederland. Toch hebben we kans gezien om onze reis van Madrid naar New York te boeken bij een Spaans reisbureau Viajes Iberia. Daar werden we geholpen door de uiterst inventieve Mara. In eerste instantie waren er alleen zeer dure enkele reis vluchten vanuit Madrid naar New York te boeken vanwege het hoogseizoen maar Mara slaagde er in ons een uiterst voordelige deal aan te bieden. Dit houdt dan wel in dat we, ahum, via Schiphol; Amsterdam vliegen via een retourvlucht. Dit is bijna 600 euro goedkoper dan een enkele reis vanuit Madrid. Onze reisbagage zal in Madrid met het vrachtvliegtuig naar New York gevlogen worden en wij zullen na een oponthoud van twee uur in Schiphol doorvliegen naar het vliegveld van JFK in New York. Hoe is het mogelijk, maar blijkbaar zijn dit de tickets die ze verder aan niemand kwijt kunnen.Het geeft het begrip onvoorstelbaar wat wij aan onze reis gekoppeld hebben toch weer meer kleur. Wat hebben we verder gedaan ? We hebben vandaag de stad verkend, door de met marmer betegelde straten gelopen van het historische Valencia , een prachtige groene stad met leuke parken en een groenstrook die buiten het oude ommuurde gedeelte van de stad omspant. In onze nieuwe fotoserie laten we jullie kennismaken met Manola de stierenvechter, althans zijn standbeeld want Manolo is in 1992 bij het uitoefenen van zijn beroep overleden. Verder de illustere Dr.Ramon Ferrer, een kinderarts en podoloog, die veel betekende voor de kinderen van Valencia in de jaren '20 van de vorige eeuw. Hij voorkwam dat de kinderen van Valencia met gebogen en gekromde ledematen door het leven moesten gaan. In 1920 gaven de moeders van Valencia hem dan ook een mooi standbeeld. Straatmuzikanten, graffitikunst, een fietsparade en nog meer. Oh ja voor tante Annie in Tilburg hebben we een mooi Mariabeeld met kind gefotografeerd. Overigens bedankt oom Ad en tante Annie voor de extra fotoruimte die jullie ons gegeven hebben. Voor de dames die ons reisblog lezen hebben we een speciale verrassing: een foto met de aankondiging van een optreden van el lupo romantico, de romantische wolf. De romantische wolf staat beter bekend als de heer Gulio Iglesias. Hij treed hier 21 Augustus op in Valencia. Wat zijn we verder nog van plan?Morgen gaan we een lange wandeling maken door de groenstrook op weg naar het Biopark hier ter plekke. In dit park zijn vele schitterende dieren te bewonderen en het leek ons leuk om in het Darwinjaar aandacht te besteden aan de evolutie.

Ook is in onze fotoserie de foto van een oude man die aan het lopen is met zijn huisraad opgenomen, de oude mens in beweging is een onderwerp waar we in eerdere reizen ook foto's van gemaakt hebben. Op termijn zullen we de oude mensen in beweging serie thematiseren en de foto's zullen we presenteren in mooie lijsten.Voor de rest is de stemming goed, we zijn vol goede moed en realiseren ons eigenlijk niet waar we aan begonnen zijn, 10 maanden is immers lang.Toch hebben we er nog steeds heel veel zin in en we merken dat de intensieve voorbereidingen in Nederland hun vruchten aan het af werpen zijn. Met name de organisatie van onze reisbagage is een waar meesterwerk geweest.

Genoeg borstklopperij, we hopen dat alles goed gaat met jullie allemaal en dat jullie zo nu en dan eens zullen reageren op onze verhalen.Als het zo doorgaat, gaat dit reislog epische vormen aannemen.

Lieve groeten,

Maurice

Marianne

frenk casteleyn

Dag Maurice en Marianne,

Bedankt voor jullie mooie reisverslagen van de eerste dagen in Spanje. Grappig dat jullie weer over even over Tilburg vliegen op weg naar New-York. Wel zwaaien hè!
De planten maken het goed.
Groeten,

Frenk

fred

Hoi, avonturiers uit de 21ste eeuw. Met inloggen kan het handig zijn rekening te houden met de drukte op Internet: na 15.00 uur 's-middags (Nederlandse tijd) wordt het (wereldwijd!) druk omdat alle Noord-Amerikanen hun computer aanzetten en de mail controleren. Voor Spanje geldt wellicht nog een extra piek in een andere periode op de dag?

Groetjes, Elsbeth en Fred!!