De vlucht van de kraanvogels

Tierra de Luz, we zijn in Valencia

Lieve mensen,

We zijn vandaag aangekomen in Valencia en Maurice zit te internetten in Hotel Sorolla. We hebben snel een hotel gevonden wat dicht bij het Noordelijk station ligt. De reis is eigenlijk heel vlot verlopen echter toen we vanuit Rotterdam Centraal vertrokken bleken er een stel Amerikanen op onze gereserveerde zitplaatsen te zitten. Bleken ze een internetboeking te hebben voor de volgende dag. De conducteur loste dit op maar bleek onze kaartjes te hebben meegenomen. Toen ik even later naar de kaartjes vroeg ontkende hij dat hij ze in zijn bezit had. Enfin hij had ze gezien. Reizen in een treinhotel is aan te raden, je hebt een kleine slaapkamer met wasbak en je wordt volledig verzorgt. In de ochtend krijg je een lekker ontbijtje en je arriveert min of meer fris op de plaats van bestemming in ons geval Barcelona. In Barcelona moest alles natuurlijk weer door de scanners heen, die werken met warmtestralen en je ziet op het scherm allerlei vormen in verschillende kleuren een dwarsdoorsnede van je bagage in technicolor.Valencia is prachtig ,schitterend licht en heel warm, maar prettig warm, veel leven en kleur op straat en een lekkere zeebries waait door de straten. We blijven hier in totaal 6 dagen en zullen ons ticket naar New York hier ook boeken. We gaan het centrum van wetenschappen bezoeken , l'oceanografic, l' hemisferic en het zustermuseum van La Reina Sofia in Madrid. Sorry maar ik kan dit allemaal niet in het Nederlands vertalen, jullie zullen de foto's wel zien.

Natuurlijk mag ook een tocht door het historische Valencia niet ontbreken en een bezoek aan het strand. je ziet hier overigens veel mensen die allerhande spullen op straat verkopen en ook ontbreken de bedelaars hier niet, maar dat heb je altijd als je verder naar het zuiden gaat.

Nu vind ik het wel genoeg voor vandaag.je vind trouwens de eerste serie foto's op onze fotopagina. We mogen in totaal , haha, 200 foto's plaatsen en ook nog videofilmpjes.

En dan is Marianne nog niet eens begonnen met fotograferen. Ze kan niet wachten om te beginnen.

Misschien a manana,

Maurice

Marianne

Fred van der Vleuten

Goed bericht! Jullie kunnen zelfs zonder treinkaartjes reizen ... Het lijkt me inderdaad heerlijk om zes dagen om te schakelen naar dit warme buitenland. Doe het op zijn 'manana'!