De vlucht van de kraanvogels

De vlucht van de kraanvogels

Lieve familie, vrienden, kennissen, buren, collega's, kinderen en anderen,

We staan aan de vooravond van onze wereldreis. Een reis die ons door Europa, USA en grote delen van Azie zal voeren. We hebben gekozen voor een andere reissite omdat de vorige teveel technische problemen gaf. We zullen proberen jullie te informeren over onze reis en hopen natuurlijk dat jullie ook een reactie achter zullen laten op dit reisblog. 5 Augustus zitten we in de trein naar Spanje op weg naar Valencia, in de zonnige Levant. Het geheel heeft de afgelopen 2 maanden het karakter gekregen van een kleine militaire operatie. Als ik dit schrijf zijn we bezig om onze reisbagage voor alle seizoenen in te pakken. We zijn ook gewapend tegen de siberische winden, de hitte van India en de thyphonen van Japan en Zuid-Korea. De vlucht van de kraanvogels, oude Chinese symboliek, de kraanvogels staan voor lang leven in de Taoistische Qigong, in staat om lange vliegtochten te ondernemen. Lang zullen we leven en gezond zullen we blijven.We hebben van iedereen afscheid genomen, soms emotioneel, dan weer vrolijk, iedereen gesproken die belangrijk voor ons is, banden aangehaald met oude vrienden en vriendinnen die we lang niet gezien en/of gesproken hebben. In Valencia zullen we overigens ons vliegticket naar NY city USA boeken. In September zullen we daar aankomen en dan vallen we midden in de festiviteiten van 400 jaar Manhattan, gesticht door de Nederlanders we zijn altijd al een reizend volk geweest. Reizen, verhalen maken, verhalen vertellen, de kunst van, een verloren gewaande kunst die d.m.v. dit soort reisblogs opnieuw leven ingeblazen wordt. Verhalen, voor lange winteravonden, antigif tegen de kredietcrisis, de lusteloosheid en soms verstikkende banden van het moderne leven. We hopen dat jullie ons zullen volgen. Wij zijn in ieder geval vol goede moed en vol van inspiratie om aan deze bijzondere onderneming te beginnen.

Own only what you can carry with you; know language, know countries, know people. let your memory be your travel bag.

Alexander Solzhenitsyn ( Russisch schrijver en Nobelprijswinnaar voor de literatuur).

Lieve groeten,

Maurice en Marianne

Tante Anny en oom Ad

16.08.2009.

Hoi Marianne en Maurice,

Alles goed met jullie daar!
De foto’s die jullie hebben gemaakt zijn zeer mooi,heel gek om te bedenken dat jullie daar nu zijn en dat allemaal gezien hebben.Nou , ik zou maar zeggen geniet er nog maar lekker van
en zorg dat jullie straks heelhuids thuiskomen.
Heel veel groetjes van tante Anny en oom Ad.