De vlucht van de kraanvogels

Het bamboegordijn.

Lieve mensen,

Het heeft enige dagen geduurd maar hier zijn we dan weer, Deze keer vanuit Changchun, Jilin, China. Afgelopen maandag zijn we na 24 uur onderweg geweest te zijn hier aangekomen. We werden afgehaald van het vliegveld door een van de studenten van Master Zhang. Meteen naar het hotel. Hetzelfde luxe hotel waar we de vorige keer geweest zijn. We hebben een voordelige deal kunnen sluiten voor wat betreft de prijs van de kamer. Maar dan zit je ook op de ' goedkope verdieping'. Nou ja goedkoop ! De andere kamers in het hotel zijn peper-en peper duur. Maar het arrangement wat wij hebben is zelfs voor Europese begrippen voordelig te noemen. Ontbijten doen we hier wel. Zeer ruim en uitvoerig. Maar verder gaan we hier naar een grote Koreaanse supermarkt. Ongeveer 10 minuten lopen. Warm eten doen we buiten de deur. Voor ongeveer 10 Euro kun je hier met twee personen lekker en voordelig eten. Dat doen we dus ook niet in het hotel. Het heeft hier inmiddels gesneeuwd en de temperatuur is 's nachts min tien. Gelukkig zijn we voorbereid op het weer. Meteen de volgende ochtend na aankomst zijn we begonnen met de training. De Xinyi Hun Yuan Chen stijl 38 Cannonfist. Het zal de meeste mensen die dit lezen hoogst waarschijnlijk allemaal niks zeggen. Misschien dat we later in een speciaal artikel over Taiji hier wat meer licht op kunnen laten schijnen. Verder een Neigong vorm met de stok om de innerlijke energie en de gezondheid te verbeteren. De eerste keer dan we de Cannonfist deden was tijdens onze wereldreis. Toen we terug waren in Europa waren we deze vorm vergeten d.w.z. we konden hem niet meer reproduceren. Nu ligt dat allemaal anders. We trainen gemiddeld 4 uur per dag en moeten alles in de vrije tijd herhalen. Een goede stok achter de deur. We zijn vastberaden om deze keer de vorm mee naar Europa te nemen. Trainen doen we in de ontmoetingsruimte op de verdieping waar we verblijven. 1 minuut en we zijn er. Gewoon ideaal. De training bij Master Zhang is zeer intensief, gedetailleerd en van hoog niveau. Master Zhang is een van de senior studenten van Grootmeester Feng uit Beijing, de grondlegger van het Hun Yuan Taiji systeem een systeem wat zijn gelijke niet kent op deze planeet als het gaat om het beoefenen van Taiji. Het is een geweldige ervaring om dit te mogen doen en dit te gaan doorgeven. Master Zhang stelt ons in de gelegenheid om zijn discipel te worden. Dat betekent dat we in de toekomst een intensieve begeleiding gaan krijgen en dat we ook verzocht zijn om Hun Yuan Taiji te gaan promoten in het westen. We hebben hier na goed onderling overleg ja tegen gezegd. Volgende week worden we in een speciale ceremonie worden geaccepteerd als discipelen binnen de Xinyi Hun Yuan school. We zullen een aantal Martiale-en gedragsregels moeten gaan volgen die opgesteld zijn door Grootmeester Feng. De initiatie zal betekenen dat we tot de 13 de generatie van de legendarische Chan Taiji familie zullen gaan behoren. En dat we tevens tot de 3 de generatie van de Hun Yuan Taiji familie gaan behoren. Een enorme stimulans voor onze persoonlijke ontwikkeling en de kans Taiji op een top niveau verder te kunnen beoefenen. Bij de ceremonie zullen een aantal Hun Yuan Taiji meesters aanwezig zijn , discipelen van Master Zhang en diverse vertegenwoordigers van Woesjoe ( gevechts) kunst organisaties hier uit de provincie. Het is natuurlijk een persoonlijke keuze om dit te doen en het is ons niet te doen om status of dergelijke onzin. Nu we houden jullie op de hoogte. We hebben ook inmiddels een etentje met Master Zhang, zijn vrouw en andere Chinezen achter de rug. Zaterdag gaan we naar de Peking opera hier en ook een bezoek aan een Chinese dokter in de traditionele geneeskunde staat nog op het programma.

Het is zwaar en intensief maar we genieten ervan en leren veel.

Hartelijke groeten,

Maurice en Marianne.

Anja

Hoi Marian en Maurice,

Jullie grote avontuur is dus weer begonnen. Bijzonder verhaal en weer een stap verder. Ik begrijp dat het voor jullie een grote verrassing is dit voorstel van Master Zhang. Lijkt me wel heel bijzonder om mee te maken en daarmee verder te kunnen gaan.

K wens jullie een vruchtbare, boeiende tijd verder.

Groetjes,
Anja

tante Anny en oom Ad

Hoi Maurice en Marianne.
Wij waren blij van jullie te horen dat jullie het naar je zin hebben.Wij genieten van de mooie reisverhalen met fotos.
Hier is ook alles goed.
Veel liefs van tante Anny en oom Ad.