Opnieuw op weg.

Over plusminus 2 maanden gaan we weer naar China. Het is een tijd stil geweest voor wat betreft het reizen maar nu begint het weer te kriebelen. De voorbereidingen voor een nieuwe reis naar Changchun zijn weer gestart. Begin November beginnen we waarschijnlijk in Brussel, eerst even een week uitrusten en dan waarschijnlijk met de TGV naar vliegveld Charles de Gaulle richting Azië. De lokroep van Azië. eenmaal in Azië geweest dan laat het je nooit meer los. Maurice is inmiddels alweer ruim een jaar werkzaam op een nieuwe zeer grote BSO locatie en aan zijn opleiding tot Taiji leraar begonnen. Marianne doet het rustig aan. De afgelopen periode hebben we zeker in het begin weer moeten wennen aan het leven in Nederland. We blijven ons verbazen over wat zich hier allemaal afspeelt. Toch wen je weer snel aan het leven hier maar ergens ben je definitief veranderd doordat je zo'n lange reis gemaakt hebt. Het stof van al dat reizen raak je nooit meer kwijt, de ervaringen blijven altijd bij je.

In China gaan we weer trainen bij Master Zhang, zelfde hotel, andere tijd van het jaar. Nog niet steenkoud maar wel warme kleren meenemen. We hopen daar oude vrienden en bekenden te ontmoeten. Ondertussen zijn we bezig met een nieuw paspoort moet minimaal nog 6 maanden geldig zijn na inreis in China, dan visum aanvragen via het visumbureau, naar het reisbureau, bagage bij elkaar zoeken en controleren, kortom alles moet tussendoor gebeuren.

Begin december hopen we weer terug te zijn in nederland en we hopen dat er mensen zullen zijn die ons op deze reis ook weer zullen volgen, want China is en blijft een fascinerend land.